según pude leer los Helicóptero Eurocopter AS 555 SN Fennec estaban dotados con el radar Telephonics RDR 1500B X-band 360º que es este, pero se había dicho que estos helos no estaban en la capacidad de apoyar el tiro trashorizontal de las FS-1500, sera que se van a comprar un par de estos para dotar a los Fennec?
¿Alguien podría explicarme por que hay un contrato gobierno a gobierno entre Colombia y Canadá a través de la Bell CC BHTCL por el cual esta firma va a entregar entre varios equipos 2 Bell SH 412 que estarán entre otras cosas dotados de los sistemas Rockwell-Collin ARC y Rockwell Collin HF, del Radar Telephonick RDR y de una sistema Wecam, si y según la oficina de prensa no se ha adquirido nada?
¿Y si no se ha adquirido nada como es que yo se el nombre de los 8 capitanes de navio que en el día de ayer fueron llamados a calificar servicio y como se de los otros 18 que en el curso del año también serán pasados a retiro?
¿será el suscrito el que esta faltando a la verdad...o serán los intereses de terceros los que ha provocado que lo que realmente esta sucediendo en esa institución no se sepa?
¿Alguien podría explicarme por que hay un contrato gobierno a gobierno entre Colombia y Canadá a través de la Bell CC BHTCL por el cual esta firma va a entregar entre varios equipos 2 Bell SH 412 que estarán entre otras cosas dotados de los sistemas Rockwell-Collin ARC y Rockwell Collin HF, del Radar Telephonick RDR y de una sistema Wecam, si y según la oficina de prensa no se ha adquirido nada?
¿Y si no se ha adquirido nada como es que yo se el nombre de los 8 capitanes de navio que en el día de ayer fueron llamados a calificar servicio y como se de los otros 18 que en el curso del año también serán pasados a retiro?
¿será el suscrito el que esta faltando a la verdad...o serán los intereses de terceros los que ha provocado que lo que realmente esta sucediendo en esa institución no se sepa?
Hola a todos.
Veee, que interesante, entonces es desde la mismísima ARC de donde quieren desvirtuarlo todo.
Pero si hay un contrato por 2 Bell SH-412 Sentinel. Si!!! El Sentinel!!...entonces...
El suscrito se RATIFICA en asegurar que Colombia si adquirió los Bell-412; tendrán entre otros equipos:
-Un Sistema de Comunicación ROCKWELL-COLLIN AN/ARC-210-TALON-V Generación.
-Un Sistema de Comunicación en HF ROCKWELL-COLLIN HF-9000-D.
-Un Radar TELEPHONICS SYSTEM RDR-1700-B.
-Un Sistema de Visión WESCAM-MX-10 EO/IR PAYLOAD INSTALLED.
Se escogió el Radar de Telephonics, para estandarizar los equipos, ya que el mismo modelo fue adquirido en meses pasados para dotar a las patrulleras marítimas de las ARC.
La negociación fue gobierno a gobierno entre Colombia y Canadá, y a través de la Bell Cánada CC - BHTCL. Se negociaron cuatro aparatos. Dos para la ARC (aunque posiblemente un tercero) y un cuarto para transporte VIP.
ErichSaumeth escribió:
El suscrito se RATIFICA en asegurar que Colombia si adquirió los Bell-412; tendrán entre otros equipos:
-Un Sistema de Comunicación ROCKWELL-COLLIN AN/ARC-210-TALON-V Generación.
-Un Sistema de Comunicación en HF ROCKWELL-COLLIN HF-9000-D.
-Un Radar TELEPHONICS SYSTEM RDR-1700-B.
-Un Sistema de Visión WESCAM-MX-10 EO/IR PAYLOAD INSTALLED.
Se escogió el Radar de Telephonics, para estandarizar los equipos, ya que el mismo modelo fue adquirido en meses pasados para dotar a las patrulleras marítimas de las ARC.
Está claro que la información que maneja Erich es exclusiva y debemos agradecerle por compartirla con nosotros.
WESCAM-MX-10 EO/IR
AN/ARC-210 (V)
The AN/ARC-210 Multimode Integrated Communications System provides 2-way multimode voice and data communications over the 30-400 MHz frequency range in either normal, secure or jam-resistant modes via line-of-sight (LOS) or satellite communications (SATCOM) links. The ARC-210 family of equipment is made up of several variants of the receiver-transmitter, each providing a specific combination of functionality to meet user platform requirements.
The AN/ARC-210 Receiver-Transmitter (RT) is the nucleus of a Multimode Communications System. The RT is offered in several models, which may be coupled with a full complement of auxiliary equipment, to provide the user community with unmatched versatility and exceptional capability. The RT-1556/ARC group of RTs provides basic line-of-sight (LOS) V/UHF capability and HAVE QUICK, HAVEQUICK II, and SINCGARS ECCM waveforms. The RT-1794(C)/ARC group of RTs is capable of 5 KHz and 25KHz Dedicated SATCOM, as well as 5KHz and 25KHz DAMA SATCOM, and is fully certified to MIL-STD-188-181/-182/-183. Power in watts: AM: 1-15 & FM: 15-22.
The AN/ARC-210 operates via the MIL-STD-1553B data bus. Optionally, a remote control is available for manual control of the RT system. Red, white, blue-white, or Night Vision Goggle (NVG) green lighting remote control units are available. These are powered by 5 V AC or DC, 28 V AC or DC, or 115 V AC. A remote indicator and a family of broadband, electronically tunable antenna are available to enhance system performance. High power amplifiers (HPA) and Low Noise Amplifiers (LNA) are also available. Under the tenants of acquisition reform, the ARC-210 Program has transitioned from a programmatic "hands-on" approach to a "shared-business" approach which has reduced system cost, increased system reliability, and assured the rapid infusion of new technology into the product to permit enhanced performance and manage parts obsolescence.
Based on this innovative integrated approach, the AN/ARC-210 was awarded both the 1996 Department of Defense Value Engineering Achievement Award and Secretary of Defense Excellence in Management Award. The Rockwell Collins AN/ARC-210 multimode integrated communications system is the United States Navy Standard V/UHF Airborne Communications System, managed by NAVAIR PMA 209. It is being installed in all U.S. Navy tactical aircraft, as well as in over 130 platforms in the U.S. Navy, U.S. Marine Corps, U.S. Air Force and U.S. Army and worldwide. A sampling of domestic platforms include the F/A-18, EA-6B, MV-22, CV-22, AH-1W, B-52, MH-53, CH-46, C-17, C-5, KC-135, RC-135, E-4B, C-130, AH-64, MH-60S/R, UH-60, eight DDG-51s and two CVNs. Internationally, the AN/ARC-210 is also being installed in Canada on Utility Tactical Transport Helicopter, C-130, CP-140, and F/A-18; in Finland on the F/A-18; in Australia on F/A-18, C-130, Air87 Tiger helo, Wedgetail; in Switzerland on F/A-18s; on the AH-64 for Egypt & Singapore; on P-3s for Denmark & Netherlands. The basic LOS ARC-210s, without ECCM capability, can be exported to virtually any country in the world. Those ARC-210s, with the ECCM capability, can be exported; however, a country must have the appropriate ECCM waveform authorization and an approved Department of State export license must be obtained. Countries desiring SINCGARS and embedded COMSEC capability, or are not authorized for an ECCM waveforms, can only receive those capabilities via a country-to-country Foreign Military Sales (FMS) case.
This UHF/VHF system is set to be the US Military's standard comm suite. Primary component is RT-1556, with several new upgrades that add significant capabilities. Controlled by a MIL-STD-1553B data-bus and includes a remote indicator, a remote controller for manual operation, and a set of broadband and electronically tunable antennas to support its multi-mode capabilities. RT capabilities also include guard receiver on 121.5 MHz and 243 MHz.
The ARC-210 radio program employs performance based logistics. Unit remove and replace is performed at the organizational maintenance level to be sent to the OEM for repair. This maintenance concept covers all RTs and peripheral equipment for USN/USMC aircraft. Peripheral equipment includes controls, high power amps, antennas, logic converter units, low noise amps/diplexers, & indicators. The OEM will manage all spares and will be responsible for meeting fill rate & turn-around time requirements. Organizational maintenance personnel have the capability to reprogram the software of the ARC-210.1.
The Telephonics RDR-1700B multi-mode maritime and imaging radar has been designed to serve as search, surveillance, tracking and weather avoidance radar system mounted on both manned and unmanned fixed- and rotary-wing aircraft. This X-band radar can handle multiple targets and is optimized for maritime missions such as airborne patrol, search and rescue (SAR), interdiction, EEZ (Economic Exclusive Zone) patrol, contraband control, and fisheries protection. Using Synthetic Aperture Radar (SAR) and ISAR (Inverse SAR) modes provides a maximum image resolution of one meter.
ErichSaumeth escribió:
Se negociaron cuatro aparatos. Dos para la ARC (aunque posiblemente un tercero) y un cuarto para transporte VIP.
Gracias @ErichSaumeth por compartir esta primicia con nosotros, que bueno saber que si se compraron los bell 412 con equipos, pero los 4 deberían ir para las FS-1500
ese es el precio de vivir en un pais pobre...no tenemos la chequera de Japon...pero dos años es demasiado, ni que fueran 50 helicopteros. mi duda (soy 0 en conocimientos de aviacion) es que no se puede utilizar los conocimientos y tecnologias utilizadas en los arpias en considerar desarrollar versiones navales, es que Colombia con tanto helicoptero debe aprender algo.
Tambien coincido Toledo, tanto misterio para dos aparaticos, como será el dia que ensamblen las opv90...
Pobre no, con unos dirigentes que se la tiran de civilizados y diplomáticos y creen que una invasión a la Guajira se contrarresta con estos adjetivos poco necesarios en un país que debe tener dignidad antes de hacer sufrir una humillación a toda su población, la historia queda escrita y eso nadie lo puede borrar, y eso es lo que están haciendo con este país, hacerlo vivir en la vergüenza porque no le dan las mínimas herramientas para su defensa.
El suscrito se RATIFICA en asegurar que Colombia si adquirió los Bell-412; tendrán entre otros equipos:
-Un Sistema de Comunicación ROCKWELL-COLLIN AN/ARC-210-TALON-V Generación.
-Un Sistema de Comunicación en HF ROCKWELL-COLLIN HF-9000-D.
-Un Radar TELEPHONICS SYSTEM RDR-1700-B.
-Un Sistema de Visión WESCAM-MX-10 EO/IR PAYLOAD INSTALLED.
Se escogió el Radar de Telephonics, para estandarizar los equipos, ya que el mismo modelo fue adquirido en meses pasados para dotar a las patrulleras marítimas de las ARC.
La negociación fue gobierno a gobierno entre Colombia y Canadá, y a través de la Bell Cánada CC - BHTCL. Se negociaron cuatro aparatos. Dos para la ARC (aunque posiblemente un tercero) y un cuarto para transporte VIP.
Que buenos datos Erich!, felicitaciones.
Ten en cuenta que los radares que van a nontar en los Persuader son APS-143C(V) 3 Ocean Eye que son distintos a los que tendran los helos navales.
El suscrito se RATIFICA en asegurar que Colombia si adquirió los Bell-412; tendrán entre otros equipos:
-Un Sistema de Comunicación ROCKWELL-COLLIN AN/ARC-210-TALON-V Generación.
-Un Sistema de Comunicación en HF ROCKWELL-COLLIN HF-9000-D.
-Un Radar TELEPHONICS SYSTEM RDR-1700-B.
-Un Sistema de Visión WESCAM-MX-10 EO/IR PAYLOAD INSTALLED.
Se escogió el Radar de Telephonics, para estandarizar los equipos, ya que el mismo modelo fue adquirido en meses pasados para dotar a las patrulleras marítimas de las ARC.
La negociación fue gobierno a gobierno entre Colombia y Canadá, y a través de la Bell Cánada CC - BHTCL. Se negociaron cuatro aparatos. Dos para la ARC (aunque posiblemente un tercero) y un cuarto para transporte VIP.
Que buenos datos Erich!, felicitaciones.
Ten en cuenta que los radares que van a nontar en los Persuader son APS-143C(V) 3 Ocean Eye que son distintos a los que tendran los helos navales.
saludos
Exercitus, no entiendo porque en otro tema hablo que el radar que se había comprado para un persuader era un ELTA ?
Si Duvan0310, esa es una muy buena idea, las OVP-80 necesitan helos y las FS-1500 necesitan también un helo pero con capacidad de tiro transhorizonte, el sentinel seria una buena opción.
Comentarios
http://www.telephonics.com/pdf/RDR-1500.pdf
SERRUCHO!!!!!!
Hola a todos.
Veee, que interesante, entonces es desde la mismísima ARC de donde quieren desvirtuarlo todo.
Pero si hay un contrato por 2 Bell SH-412 Sentinel. Si!!! El Sentinel!!...entonces...
Bell SH-412 Sentinel
Auf Wiedersehen.
-Un Sistema de Comunicación ROCKWELL-COLLIN AN/ARC-210-TALON-V Generación.
-Un Sistema de Comunicación en HF ROCKWELL-COLLIN HF-9000-D.
-Un Radar TELEPHONICS SYSTEM RDR-1700-B.
-Un Sistema de Visión WESCAM-MX-10 EO/IR PAYLOAD INSTALLED.
Se escogió el Radar de Telephonics, para estandarizar los equipos, ya que el mismo modelo fue adquirido en meses pasados para dotar a las patrulleras marítimas de las ARC.
La negociación fue gobierno a gobierno entre Colombia y Canadá, y a través de la Bell Cánada CC - BHTCL. Se negociaron cuatro aparatos. Dos para la ARC (aunque posiblemente un tercero) y un cuarto para transporte VIP.
Está claro que la información que maneja Erich es exclusiva y debemos agradecerle por compartirla con nosotros.
WESCAM-MX-10 EO/IR
AN/ARC-210 (V)
The AN/ARC-210 Multimode Integrated Communications System provides 2-way multimode voice and data communications over the 30-400 MHz frequency range in either normal, secure or jam-resistant modes via line-of-sight (LOS) or satellite communications (SATCOM) links. The ARC-210 family of equipment is made up of several variants of the receiver-transmitter, each providing a specific combination of functionality to meet user platform requirements.
The AN/ARC-210 Receiver-Transmitter (RT) is the nucleus of a Multimode Communications System. The RT is offered in several models, which may be coupled with a full complement of auxiliary equipment, to provide the user community with unmatched versatility and exceptional capability. The RT-1556/ARC group of RTs provides basic line-of-sight (LOS) V/UHF capability and HAVE QUICK, HAVEQUICK II, and SINCGARS ECCM waveforms. The RT-1794(C)/ARC group of RTs is capable of 5 KHz and 25KHz Dedicated SATCOM, as well as 5KHz and 25KHz DAMA SATCOM, and is fully certified to MIL-STD-188-181/-182/-183. Power in watts: AM: 1-15 & FM: 15-22.
The AN/ARC-210 operates via the MIL-STD-1553B data bus. Optionally, a remote control is available for manual control of the RT system. Red, white, blue-white, or Night Vision Goggle (NVG) green lighting remote control units are available. These are powered by 5 V AC or DC, 28 V AC or DC, or 115 V AC. A remote indicator and a family of broadband, electronically tunable antenna are available to enhance system performance. High power amplifiers (HPA) and Low Noise Amplifiers (LNA) are also available. Under the tenants of acquisition reform, the ARC-210 Program has transitioned from a programmatic "hands-on" approach to a "shared-business" approach which has reduced system cost, increased system reliability, and assured the rapid infusion of new technology into the product to permit enhanced performance and manage parts obsolescence.
Based on this innovative integrated approach, the AN/ARC-210 was awarded both the 1996 Department of Defense Value Engineering Achievement Award and Secretary of Defense Excellence in Management Award. The Rockwell Collins AN/ARC-210 multimode integrated communications system is the United States Navy Standard V/UHF Airborne Communications System, managed by NAVAIR PMA 209. It is being installed in all U.S. Navy tactical aircraft, as well as in over 130 platforms in the U.S. Navy, U.S. Marine Corps, U.S. Air Force and U.S. Army and worldwide. A sampling of domestic platforms include the F/A-18, EA-6B, MV-22, CV-22, AH-1W, B-52, MH-53, CH-46, C-17, C-5, KC-135, RC-135, E-4B, C-130, AH-64, MH-60S/R, UH-60, eight DDG-51s and two CVNs. Internationally, the AN/ARC-210 is also being installed in Canada on Utility Tactical Transport Helicopter, C-130, CP-140, and F/A-18; in Finland on the F/A-18; in Australia on F/A-18, C-130, Air87 Tiger helo, Wedgetail; in Switzerland on F/A-18s; on the AH-64 for Egypt & Singapore; on P-3s for Denmark & Netherlands. The basic LOS ARC-210s, without ECCM capability, can be exported to virtually any country in the world. Those ARC-210s, with the ECCM capability, can be exported; however, a country must have the appropriate ECCM waveform authorization and an approved Department of State export license must be obtained. Countries desiring SINCGARS and embedded COMSEC capability, or are not authorized for an ECCM waveforms, can only receive those capabilities via a country-to-country Foreign Military Sales (FMS) case.
This UHF/VHF system is set to be the US Military's standard comm suite. Primary component is RT-1556, with several new upgrades that add significant capabilities. Controlled by a MIL-STD-1553B data-bus and includes a remote indicator, a remote controller for manual operation, and a set of broadband and electronically tunable antennas to support its multi-mode capabilities. RT capabilities also include guard receiver on 121.5 MHz and 243 MHz.
The ARC-210 radio program employs performance based logistics. Unit remove and replace is performed at the organizational maintenance level to be sent to the OEM for repair. This maintenance concept covers all RTs and peripheral equipment for USN/USMC aircraft. Peripheral equipment includes controls, high power amps, antennas, logic converter units, low noise amps/diplexers, & indicators. The OEM will manage all spares and will be responsible for meeting fill rate & turn-around time requirements. Organizational maintenance personnel have the capability to reprogram the software of the ARC-210.1.
Radar TELEPHONICS SYSTEM RDR-1700B
http://www.telephonics.com/pdf/33383RDR-1700B.pdf
The Telephonics RDR-1700B multi-mode maritime and imaging radar has been designed to serve as search, surveillance, tracking and weather avoidance radar system mounted on both manned and unmanned fixed- and rotary-wing aircraft. This X-band radar can handle multiple targets and is optimized for maritime missions such as airborne patrol, search and rescue (SAR), interdiction, EEZ (Economic Exclusive Zone) patrol, contraband control, and fisheries protection. Using Synthetic Aperture Radar (SAR) and ISAR (Inverse SAR) modes provides a maximum image resolution of one meter.
¿El cuarto para la FAC?
Auf Wiedersehen.
Tambien coincido Toledo, tanto misterio para dos aparaticos, como será el dia que ensamblen las opv90...
Que buenos datos Erich!, felicitaciones.
Ten en cuenta que los radares que van a nontar en los Persuader son APS-143C(V) 3 Ocean Eye que son distintos a los que tendran los helos navales.
saludos
Fotos...
Eurocopter AS-555 Fennec
Eurocopter EC-145 (BK-117)
Auf Wiedersehen.
Conociendo al Sentinel....
Auf Wiedersehen
Exercitus, no entiendo porque en otro tema hablo que el radar que se había comprado para un persuader era un ELTA ?
Howdy, Stranger!
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